MójDroid.pl

#2 Framework-res.apk - przyciski, ikony i ikonki

2011-02-05
|
Damian P.

Pierwsza część edycji framework-res.apk bardzo wam się spodobała, zatem część druga to tylko kwestia czasu. Akurat tak się składa, że nowych [dobrych] aplikacji nie przybywa zbyt wiele, więc postanowiłem napisać tą drugą część. Bez zbędnego gadania przedstawiam poradnik, w którym zmienimy przyciski, ikony i ikonki (np. te od powiadomień) na inne. Oczywiście, udostępnię wam też paczkę z kilkoma grafikami. Zapraszam! Jak dostać się do framework-res, nie muszę wam mówić. Nie będę też pisał o tym, jak podmienić pliki bo już to wiecie, a jeżeli nie pamiętacie, to przeczytajcie jeszcze raz pierwszy poradnik. Podobnie jak w pierwszej części, tak i tutaj wszystkie grafiki znajdują się w folderze drawable-hdpi (lub -mdpi dla małych rozdzielczości). Większość z nich jest w formacie .png, reszta w .9.png. Ten drugi format jest o tyle kłopotliwy, że potrzebuje specjalnych danych o "zamalowanym" obszarze. Doskonale wyjaśnił to maryush:
[...] wszystkie pliki .9.png to przerobione odpowiednio pliczki przy pomocy draw9patch’a z SDK – chodzi o to, że te pliki mają pewne czarne kreseczki przy obrzeżach – te kreseczki informują system odnośnie obszaru „roboczego” graficzki, między innymi o tym które fragmenty są nieskalowalne, a które można rozciągnąć/sklonować
A o to grafika wyjaśniająca problem:

W skrócie - czarne paseczki stawiamy tam, gdzie będzie zmieniany obszar (np.rozciągany) a kropki tam, gdzie ma pozostać bez zmian. Wyjaśniam to tylko dlatego, że możecie mieć problemy z przyciskami po edycji (a to jest rozwiązanie). Okey... Zacznę od ikonek. Jest ich sporo w systemie, ale w frameworku znajdziecie tylko kilka. Reszta ukryta będzie w pliku .apk odpowiedniej aplikacji (np. GMail - niby systemowy, a korzysta ze swojej ikony). Natomiast we frameorku znajdują się ikony np. od wiadomości SMS, Talk'a, WiFi, baterii. Te pliki .png nie wymagają zapisywania 9patch (opisane wyżej) pomimo posiadania ".9.png" w nazwie.  Większość widocznych ikon zaczyna się od nazwy "ic_", "sym_" lub "stat_". Uwaga: zawsze pozostawiajcie te same wymiary grafik! W innym przypadku ikonka nie będzie widoczna lub wyjdzie poza swój obszar! Co do dużych ikon - nie zmienisz tutaj ikon aplikacji! Z większych znajdziesz tutaj tylko te w menu czy ustawieniach. Nazwy są różne, zazwyczaj zaczynają się od "ic_menu" , "ic_<nazwa stanu>" (np. ic_vibrate_) lub "ic_<miejsce>" (np. ic_lock). Zasady obowiązują takie same jak w przypadku małych ikon. Przyciski. Tutaj już 9patch jest ważny, wiecie czemu. Edytujemy jak pozostałe pliki z grafikami, tyle że przy przyciskach możemy pozwolić sobie "na trochę więcej", tzn. wymiary raczej nie mają znaczenia. Pamiętajcie jednak o nieszczęsnym  skalowaniu! Przez to każdy przycisk może wyglądać trochę inaczej. Przyciski zaczynają się od słowa "btn". Ogólnie druga część jest podobna do pierwszej. Wystarczy mieć "łeb na karku" i wszystko "idzie jak po maśle". A teraz obiecane ikonki, z mojego ROMu (kliknij aby pobrać) :-) PS1. XDA-Dev to świetne źródło ikonek. PS2. Gotowe ROMy to jeszcze lepsze źródło ikonek.
Witam.
Mam do sprzedania Samsung Galaxy i5700 Spica. Kupiony na allegro ok. 5 miesięcy temu.
Telefon nie posiada simlocka, używany - ale w bardzo dobrym stanie wizualnym. Na gwarancji /24 miesiące-5 miesięcy/.
Posiada oryginalnego androida 2.1 (Play). Nie był modyfikowany (tylko dodane konto Google).
W zestawie znajduje się:
  • Telefon
  • bateria
  • Dwie obudowy
  • ładowarka
  • kabel USB
  • Słuchawki /nieużywane/
  • Pokrowiec
  • Karta pamięci 2GB
  • Gwarancja
  • Pudło + masa papierów
Telefon używany głównie do rozmów i filmów.