MójDroid.pl

Google wprowadza zmiany w regulaminie dla programistów, blokuje "natrętne reklamy" w aplikacjach

2012-08-01
|
Damian P.

Google od dłuższego czasu robi porządek w swoich produktach, usuwając niektóre usługi lub łącząc jedne z drugimi. Androida częściowo to wszystko również dotyka, przez co zmienia się on w taki sposób, aby lepiej prezentował się na tle innych systemów. Dzisiejszej nocy miała miejsce kolejna taka akcja, która bezpośrednio uderza w natarczywych reklamodawców - Google postanowiło zmienić regulamin dla programistów i raz na zawsze zmierzyć się z problemem, jakim są właśnie denerwujące reklamy - po prostu blokując je i opisując jako zakazane.

Zmiany są może nie rewolucyjne, ale idą w dobrym kierunku. Licząc od dzisiejszego dnia, autorzy aplikacji i gier mają dokładnie 30 pełnych nocy aby zmienić swoje oprogramowanie w taki sposób, aby nie wyświetlały one reklam na pasku powiadomień, aplikacje nie zmieniały danych/stanów urządzenia na rzecz kampanii oraz nie wymagały ocenienia siebie w sklepie. Dodano również wskazówki, które mówią o tym, żeby aplikacje nie starały upodabniać się do tych systemowych - zarówno pod względem nazewnictwa jak i wyglądu, który uderza głównie w ikony i grafiki promujące.

Niby nic wielkiego, a jednak jest to coś ważnego i wartego wspomnienia. Nachalne reklamy były obecne dosyć często w tworach z marketu i nie było by w tym nic złego, gdyby każdy programista o tym od razu wspominał w opisie programu. Tego jednak nikt nie robił.

Ogólnie patrząc na to posunięcie można stwierdzić, że Google bierze sprawy z Androidem w swój własny zakres obowiązków "najwyższej wagi". Dotychczas życie tego systemu zależało od samych twórców, a otwartość była jednym z pierwszych wspominanych atutów. Teraz nieco się to zmieni, ale moim zdaniem - tylko na dobre.