MójDroid.pl

Google publikuje podstronę z dobrymi praktykami tworzenia aplikacji na tablety, lepiej późno niż wcale...

2012-10-09
|
Damian P.

Google coraz bardziej stara się przekonać programistów do tego, że ich wytyczne dotyczące tworzenia aplikacji są dobre. Jest w tym pewien sens, bo jedne "zasady" dla wszystkich oznaczać będą, że otrzymamy (mniej więcej) podobną jakość gdzie się nie ruszymy w systemie. Idąc za ciosem, wczoraj późną nocą została zaktualizowana sekcja wytycznych dla aplikacji, do której dodano również wskazówki dla tabletów. Nieco za późno, bo jak wiemy pierwszą wersją systemu dla tych urządzeń był Honeycomb, ale lepiej późno niż wcale...

Sekcja ta nie jest tak rozbudowana jak pozostałe, ale i tak wskazuje dobry kierunek. Zmiany w programach głównie mają dotyczyć wyglądu, a jeszcze dokładniej - rozmieszczenia poszczególnych elementów na ekranie. Jednocześnie pokazano, że kilka Activity (dokładniej to Fragmentów) można wyświetlić w jednym oknie, gdzie elementy z jednej części reagują na kolejne. Połączenie prostego z pożytecznym.

Czystym faktem, który można zauważyć w tej części jest to, że firma nie chce aby skupiano się w okół jednego urządzenia (dokładniej to ich Nexusa 7). Android oczywiście świetnie reaguje na skalowanie i Google na tym stara się skupić w swoim artykule. Dlatego w treści pokazano jedynie ogólne zarysy pod wymiary 16:9, a nie realne aplikacje czy części programów. Jednocześnie poleca zapoznać się z różnymi możliwościami Androida dotyczącymi wybierania layoutów pod rozdzielczość i wymiary, ponieważ (jak się domyślacie) zazwyczaj tablet jest umieszczony w trybie poziomym, a pionowego z oczywistych powodów nie chce pomijać.

Jeżeli więc jesteś programistą, lub śledzisz naszą serię pisania aplikacji, zapoznaj się z nowymi poradami. Warto również śledzić oficjalny kanał twórców Androida na Google+. Tam też trwa dyskusja na temat wskazówek, można się czegoś nauczyć.