Rynek urządzeń elektronicznych jest tak wielki, że czasami pomijamy mało istotne (lub interesujące) w nim fakty. Tymczasem małe gesty i dodatki mogą przekonać nas do zakupu danego urządzenia, bo w ten sposób możemy łatwo zauważyć, kto tak naprawdę stara się o nasze zainteresowanie. Do tej grupy z pewnością należy Sony, który do swoich urządzeń dodaje folię ochronną na swoje wyświetlacze. I od razu ją nakłada. A na dodatek, w żaden sposób tego nie reklamuje!

Na elektronice miliony można zarobić na kilka sposobów: niektórzy wolą sprzedawać drogie urządzenia, kolejni przykładają uwagę do akcesoriów, a jeszcze inni starają się sprzedawać jak najwięcej produktów przez swoje usługi (jak sklepy z programami).
Sony zdecydowanie odpuszcza tą drugą kategorię i woli zapewnić wyższy komfort używania Xperii niż dorobić się na kategorii dodatków do telefonów. Postawa niezwykła i różna od przyjętych dziś standardów.

Jak potwierdzić ten domniemany fakt? Bardzo prosto -
folie zakładane były od modelu X10, jeżeli więc taki posiadacie (lub mieliście) to wystarczy zorientować się w szczegółach (folia ma swoją grubość i wystaje nieco ponad obudowę).
Można również oprzeć się na relacjach jednego z blogów o Xperii, który potwierdza istnienie takiej folii w nadchodzącym modelu Z.
Dla mnie ten mały gest jest wielkim plusem dla firmy. Oprócz tego, że nowe Xperie to kawał dobrego sprzętu (zarówno pod względem wyglądu jak i możliwości), to twórcy potrafią nas zaskoczyć w taki miły i dyskretny sposób... :-)