Samsung jest liderem w sprzedaży smartfonów z Androidem. Wszyscy kojarzą serię
Galaxy – są to telefony od 300 do nawet 3 tysięcy złotych. Koreański producent sukces zawdzięcza dobremu marketingowi i dużą innowacyjnością. Czy za ich sukcesem stoi coś jeszcze?
Różnorodność na rynku
Producent wszelkiej elektroniki z
Republiki Korei przy produkowaniu urządzeń przenośnych takich jak smartfony czy tablety zauważył, że ludziom podobają się nowości, lecz Samsung słowo ,,nowość’’ potraktował nietypowo. Przeważnie u innych producentów to słowo oznacza coś świeżego, innowacyjnego. U ,,
Sammiego’’ ten wyraz oznacza tylko i wyłącznie nową nazwę danego urządzenia.
Gdy pierwsza generacja smartfona
Galaxy S pojawiała się na rynku, był to zaledwie czwarty smartfon z Androidem w ofercie tego producenta zaraz po
i7500, ,,
Spicy’’ i Galaxy 3
i5800. Wymienione telefony były z podobnej półki cenowej, lecz różniły się diametralnie. 2 pierwsze telefony z wyżej wymienionych miały podobny, lecz nie ten sam design, a Spica i i5800 miały podobne podzespoły. Różnice były mocno zauważalne. Te
3 telefony różniło choćby czas wprowadzenia ich na rynek

Dziś sytuacja z telefonami Samsunga wygląda trochę inaczej. W ofercie mamy Galaxy Fame, Galaxy Young czy Galaxy Express, które pod względem designu są niemal identyczne a podzespoły różnią się takimi detalami jak inny aparat (3 lub 5
megapikseli), wielkość ekranu albo ilość pamięci RAM (
512/768 megabajtów).

Kolejny przykład to tak zwane wersje ,,plus’’ starszych flagowców. Często te ,,
ulepszone’’ wersje są gorszymi odpowiednikami flagowych urządzeń. W przypadku modelu
i9000, model i9001 ,,
Galaxy S Plus’’ różnił się lekko powiększoną baterią. Był wyposażony też w gorszy procesor. Wygląd samego urządzenia pozostał
niezmieniony.
W przypadku drugiej generacji słynnego ,,Galaxy S’’ wersja i9105
Plus układ napędzający telefon został wymieniony na
gorszy model, została dodana technologia zbliżeniowa
NFC, a design znów pozostał niezmieniony.
Naturalnie nie muszę mówić, że takie
urządzenia mają dużo mniejsze prawdopodobieństwo
aktualizacji oprogramowania, a developerów na takich forach jak
XDA pracujących nad nieoficjalnym oprogramowaniem również jest mniej. Oczywiście
Samsungowi nie można odmówić innowacyjności, co można zobaczyć przy takich modelach jak
Galaxy S4 lub
Galaxy Note 3. Szkoda tylko, że taka
innowacyjność jest tylko w najwyższych modelach (tak zwanych ,,flagowcach’’). Jak widać, taka
praktyka na razie przynosi oczekiwane zyski kosztem klientów. Ciekawe na jak długo…